- Hem
- Försäkringsadministration
Överblick över dina försäkringar, försäkringsärenden, handlingsplaner, checklistor och egenkontroller.
Med Försäkringsadministration får du en överblick över dina försäkringar, försäkringsärenden, handlingsplaner, checklistor och egenkontroller. Frågor som vilka skador har skett, var de är anmälda samt vad försäkringen täcker besvaras snabbt i SafetyNet. Du kan enkelt övervaka och ta ut statistik från dina skadeärenden.
Våra kunders erfarenhet är att skadefrekvensen minskar markant med systematisk uppföljning och genomförande av handlingsplaner för att minska verksamhetens risker.
Med modulen brandskyddsarbete underlättas arbetet med det systematiska brandskyddsarbetet där följande aktiviteter stöds:
- Brandskyddsorganisationen (Policy, organisation, Byggnads- och verksamhetsbeskrivning)
- Utbildningsplaner
- Brandskyddsregler/instruktioner
- Brandskyddsbeskrivning,
- Drifts- och underhållsrutiner
- Riskanalyser
- Kontrollronder
- Uppföljning
- SafetyNet licensen inkluderar svensk support, konsultstöd vid behov och uppdateringar flera ggr per år.
I SafetyNet kan den som har delegerats utförandet av kontrollen registrera:
- Utförd kontroll
- Resultat
- Nödvändiga åtgärder – Handlingsplan
- Utförare av åtgärder
- När åtgärder ska vara genomförda
Dokumentation av kontrollronder kan genomföras direkt i verktyget eller med hjälp av App för smartphone/surfplatta där fotodokumentation är en möjlighet. Resultatet av regelbundet utförda kontroller redovisas på ett lätt överskådligt sätt samt kan sammanställas i snygga rapporter. Syftet är att kunna klargöra systemfel eller återkommande fel och underlätta redovisning till ansvariga.
Ett urval av våra kunder:
SafetyNet har Sveriges första kompletta integration med Arbetsmiljöverket och Försäkringskassan
Vid arbetsskador och allvarliga tillbud har arbetsgivaren en skyldighet att anmäla arbetsskador och allvarliga tillbud till Arbetsmiljöverket eller Försäkringskassan. Då SafetyNet kan integreras med lönesystem så underlättas denna inrapportering då information hämtas från lönesystemet. När all information är på plats så kan olycka och tillbud anmälas genom knapptryckning direkt till Arbetsmiljöverket och Försäkringskassan. Kvitto på att anmälan är mottagen erhålls automatiskt.
Fördelar med Försäkringsadministration i SafetyNet:
- Anläggningsregister.
- Skapa avvikelserapportering till specifik anläggning/maskin/byggnad.
- Skapa checklistor och egenkontroll till specifik anläggning/maskin/byggnad.
- Hantering av försäkringsavtal.
- Central kontroll av tillgångar, försäkringar och försäkringskrav.
- Flexibel riskhantering med möjlighet att skapa mallar för inspektioner, revisioner och modeller för riskbedömning.
- Upprätta handlingsplaner med en eller flera lösningsansvariga och oberoende tidsfrister på kort och lång sikt.
- Effektiv hantering av kostnader relaterade till ärendet, och tillhörande korrespondens och dokument.
- Översiktliga standardrapporter.
- Mindre inmatning då person- och organisationsdata kan importeras från andra system.
- Digitala journaler - Samla dokument, filer och all korrespondens på ett ställe.
- All sparad information kan omgående tas fram ur systemet som statistik eller rapporter.
- Bilder, nyckeltal och annat relevant material kan bifogas i handlingsplanen så att alla involverade parter har möjlighet att antingen följa utvecklingen eller vid ett senare tillfälle hitta dokumentationen kring hur ärendet hanterat
- SafetyNet licensen inkluderar svensk support och regelbundna uppdateringar.
- Konsultstöd vid behov.