• Hem
  • Uppföljning och kontroll
Uppföljning och kontroll

Uppföljning & Kontroll

Menar ert företag allvar med att arbeta systematiskt med förbättringar så är ett avvikelsehanteringssystem en bra plattform. Enligt ISO och FR2000 är det dessutom en förutsättning för det systematiska förbättringsarbetet. 

SafetyNet är en plattform som möjliggör digital registrering, rapportering och uppföljning av riskbedömningar, checklistor, egenkontroll, skyddsronder och internrevision. En digital skyddsrond är ett effektivare sätt att arbeta och de flesta checklistorna från Prevent finns med som standard. 

SafetyNet används av majoriteten av de största kommunerna  och landstingen i Danmark och har drygt 800 000 användare.

Processer SafetyNet

Ett framgångsrikt avvikelsehanteringssystem utgår från att alla era medarbetare har möjlighet att bidra till att förbättra verksamhetens affärsprocesser och rutiner. Med SafetyNets app för smarta telefoner kan samtliga medarbetare, oavsett datorvana, använda systemet. Eftersom appen är lättillgänglig blir det med automatik ett stort gensvar och engagemang från medarbetarna. De kan på ett smidigt sätt via appen rapportera in olika förbättringsförslag, leverantörsavvikelser, transportskador, reklamationer eller kanske skador på bilen, direkt från aktuell plats.

Det går dessutom att ta bilder och skicka med i avvikelserapporten för att underlätta beskrivningen av ärendet.

I vårt avvikelsehanteringssystem säkerställer du att både enskilda och systematiska fel snabbt identifieras och rapporteras in så att alla berörda personer kan involveras. När felen är åtgärdade, kan du enkelt göra en uppföljning. Detta kan bland annat styras mot din organisations kvalitetsmål. För att applikationen ska fungera optimalt för just er verksamhet skräddarsyr vi den efter era behov.

Ett urval av våra kunder:
Carlsberg logo
MSB logo
UR logo
MP logo
PSS logo
Boverket logo
Cintec_logo_sv_190
Carlsberg logo
MSB logo
UR logo
MP logo
PSS logo
Boverket logo
BTM logo
Installera logo
Hallstroms logo
ATA logo
SAM logo
Harno logo
Perfect PRint logo

SafetyNet har Sveriges första kompletta integration med Arbetsmiljöverket och Försäkringskassan

Vid arbetsskador och allvarliga tillbud har arbetsgivaren en skyldighet att anmäla arbetsskador och allvarliga tillbud till Arbetsmiljöverket eller Försäkringskassan. Då SafetyNet kan integreras med lönesystem så underlättas denna inrapportering då information hämtas från lönesystemet. När all information är på plats så kan olycka och tillbud anmälas genom knapptryckning direkt till Arbetsmiljöverket och Försäkringskassan. Kvitto på att anmälan är mottagen erhålls automatiskt.

KvalitetMiljo SafetyNet-app

Fördelar med Uppföljning och Kontroll i SafetyNet

Är du intresserad av en presentation?