Med SafetyNet som arbetsmiljö-system
Använd SafetyNet som arbetsmiljösystem. Det gör att du kan digitalisera det systematiska arbetsmiljöarbetet i enlighet med ISO 45001 samtidigt som du får en enkelt, modernt och digitalt arbetsmiljösystem istället för penna, papper och pärm eller Word- och Excel mallar.
ALLT SYSTEMATISKT ARBETSMILJÖARBETE BEHÖVER STÖD AV ETT BRA SYSTEM
Hur har ni det på jobbet och hur följs era arbetsmiljöfrågor, fysiska, psykiska och sociala, upp? Är ditt företag certifierat enligt de standarder som finns för arbetsmiljö? Då är registrering och uppföljning en del i det viktiga systematiska och operativa arbetet med ert arbetsmiljöarbete.
SafetyNet är en arbetsmiljöportal som gör det möjligt att registrera, dokumentera, rapportera och följa upp ert systematiska arbetsmiljöarbete i organisationen. Det är ett etablerat arbetsmiljösystem som dessutom kan kompletteras med andra moduler som underlättar organisationens HR- och arbetsmiljöarbete. Det finns moduler bland annat för hantering av avvikelser, olyckor, tillbud, för handlingsplan, för kartläggning av medarbetar-, kund- och leverantörsundersökningar, chefsutvärdering, skyddsronder och brandskydd.
Support
Med SafetyNet följer ett supportavtal som betyder att användaren snabbt får professionell, teknisk assistans vid eventuella fel.
Faktabaserade beslut
Arbetsmiljöportalen ger bästa möjliga överblick för ledning och chefer att initiera såväl nödvändiga som förebyggande insatser. Utifrån undersökningar och statistik går det att från centralt håll vägleda de lokala enheterna kring vilka insatsområden som behöver prioriteras och var handlingsplaner behöver upprättas.
Det systematiska arbetsmiljöarbetet är samtidigt enkelt att administrera för såväl medarbetare som administratör.
Fördelar med samlade HR- och arbetsmiljöprocesser i ett system
- Integration med Arbetsmiljöverket & Försäkringskassan.
- Tydligt och enkelt stöd för riskbedömning.
- Möjlighet att integrera med 2C8 – världens mest användarvänliga modelleringsverktyg.
- Ärendehantering med kundanpassade processer.
- Möjlighet att skapa av dynamiska handlingsplaner för ärenden och undersökningar med kundanpassade status- och prioriteringsprocesser.
- Ledningen kan följa utvecklingen i arbetsskadeärenden, arbetsplatsundersökningar, medarbetarundersökningar och uppföljning av verksamhetens handlingsplaner.
- Möjlighet att anonymisera hela eller delar av enkäter.
- Dokumentation och rapportering till myndigheter och certifiering, till exempel ISO 45001.
- SafetyNet licensen inkluderar svensk support, konsultstöd vid behov och uppdateringar flera ggr per år.


Fler användningsområden
Nyheter
EG förvärvar FrontAvenue A/S och SafetyNet-plattformen
EG har förvärvat FrontAvenue A/S och SafetyNet, ett av de marknadsledande verktygen för administration av hälsa och säkerhet på arbetsplatser. SafetyNet är en specialiserad programvaruplattform som underlättar alla processer och arbetsflöden som är förknippade med hantering av HSEQ-administration, det vill säga hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet på arbetsplatser. – Vi förvärvar FrontAvenue och den specialiserade programvaran SafetyNet
JSM Johanssons Svets och Mekaniska AB har certifierat sig enligt FR2000.
Vi gratulerar JSM Johanssons Svets och Mekaniska AB till deras certifiering enligt FR2000. JSM klarade revisionen helt utan avvikelser vilket betyder att de har gjort ett bra jobb med att kartlägga och dokumentera sina processer. Vi på Axintor är tacksamma att vi fick förtroendet att hjälpa dem att bygga upp sitt ledningssystem över kvalité, miljö