Med SafetyNet som arbetsmiljö-system
Använd SafetyNet som arbetsmiljösystem. Det gör att du kan digitalisera det systematiska arbetsmiljöarbetet i enlighet med ISO 45001 samtidigt som du får en enkelt, modernt och digitalt arbetsmiljösystem istället för penna, papper och pärm eller Word- och Excel mallar.
ALLT SYSTEMATISKT ARBETSMILJÖARBETE BEHÖVER STÖD AV ETT BRA SYSTEM
Hur har ni det på jobbet och hur följs era arbetsmiljöfrågor, fysiska, psykiska och sociala, upp? Är ditt företag certifierat enligt de standarder som finns för arbetsmiljö? Då är registrering och uppföljning en del i det viktiga systematiska och operativa arbetet med ert arbetsmiljöarbete.
SafetyNet är en arbetsmiljöportal som gör det möjligt att registrera, dokumentera, rapportera och följa upp ert systematiska arbetsmiljöarbete i organisationen. Det är ett etablerat arbetsmiljösystem som dessutom kan kompletteras med andra moduler som underlättar organisationens HR- och arbetsmiljöarbete. Det finns moduler bland annat för hantering av avvikelser, olyckor, tillbud, för handlingsplan, för kartläggning av medarbetar-, kund- och leverantörsundersökningar, chefsutvärdering, skyddsronder och brandskydd.
Support
Med SafetyNet följer ett supportavtal som betyder att användaren snabbt får professionell, teknisk assistans vid eventuella fel.
Faktabaserade beslut
Arbetsmiljöportalen ger bästa möjliga överblick för ledning och chefer att initiera såväl nödvändiga som förebyggande insatser. Utifrån undersökningar och statistik går det att från centralt håll vägleda de lokala enheterna kring vilka insatsområden som behöver prioriteras och var handlingsplaner behöver upprättas.
Det systematiska arbetsmiljöarbetet är samtidigt enkelt att administrera för såväl medarbetare som administratör.
Fördelar med samlade HR- och arbetsmiljöprocesser i ett system
- Integration med Arbetsmiljöverket & Försäkringskassan.
- Tydligt och enkelt stöd för riskbedömning.
- Möjlighet att integrera med 2C8 – världens mest användarvänliga modelleringsverktyg.
- Ärendehantering med kundanpassade processer.
- Möjlighet att skapa av dynamiska handlingsplaner för ärenden och undersökningar med kundanpassade status- och prioriteringsprocesser.
- Ledningen kan följa utvecklingen i arbetsskadeärenden, arbetsplatsundersökningar, medarbetarundersökningar och uppföljning av verksamhetens handlingsplaner.
- Möjlighet att anonymisera hela eller delar av enkäter.
- Dokumentation och rapportering till myndigheter och certifiering, till exempel ISO 45001.
- SafetyNet licensen inkluderar svensk support, konsultstöd vid behov och uppdateringar flera ggr per år.


Fler användningsområden
Nyheter
Året startar upp med många nyheter i SafetyNet
Ny och förbättrad pdf-konvertering: SafetyNet har fått en ny och förbättrad pdf-konvertering av Word-filer. Från ett ärende kan brev och blanketter skickas direkt från SafetyNet i pdf-format. Ny och förbättrad dokumentvisning: Det finns nu en ny och förbättrad dokumentvisning till Word, pdf och Excel men även många andra filformat. Dokumentvisningen är även snabbare än tidigare.
GLB Revision har valt SafetyNet Kursadministration
Samarbetet mellan 50 revisionsföretag under FIU använder SafetyNets kurshanteringsmodul för att hantera alla interna utbildningskurser för revisionspersonal. SafetyNet valdes bland annat på grund av de enkla administrativa funktionerna och den stora flexibiliteten i att hantera kurserbjudanden och uppföljning av pågående utbildningskrav inom de olika revisionsområdena. Ledningens godkännandeprocesser var också viktiga i beslutet.