- Hem
- Kompetensverktyg
Kompetensverktyget
Styr dina HR relaterade processer genom HR modulen som säkrar en central och effektiv administration.
Med kompetensverktyget får du hjälp att kartlägga kompetenser och se till att dina medarbetare har rätt kompetenser för sina roller. En GAP-analys visar vilka kompetenser som saknas och du får förslag på hur du skaffar dem. Det är enkelt att hålla ordning och reda på medarbetarnas kompetenser och certifieringar och du får påminnelser om certifieringar håller på att gå ut. Verktyget ger också hjälp vid budgetering för nästkommande års utbildningar.
Kompetenskartläggning och kompetensregister
Genom kursadministrationsmodulen i SafetyNet uppdateras medarbetarnas kompetenser automatiskt.
Ett urval av våra kunder:
Fördelar med kompetenshantering i SafetyNet:
- Lättarbetad, intuitiv och distribution sker via e-postutskick eller via portalen alternativt SafetyNets App
- Begränsad inmatning då person- och organisationsdata kan importeras från andra system
- Dynamiska frågeformulär med möjlighet att ställa följdfrågor för att få exakt de svar du behöver
- Påminnelser skickas automatiskt för att öka svarsfrekvensen
- Kompetensregister och kompetenskartläggning
- Kurser och certifieringar
- Stöd vid rekrytering
- Översiktliga standardrapporter
- Stödjer svar från smartphone eller platta med App för Apple och Android
- Molntjänst eller installation på egen server
- SafetyNet licensen inkluderar svensk support, konsultstöd vid behov och uppdateringar flera ggr per år.